söndag 30 januari 2011

nyttigare..

även om jag föll för frestelsen idag så fortsätter det nyttiga temat här i bloggen.
jag ska försöka återskapa balansen ikväll med en supernyttig mangosmoothie!

jag hittade dessa chokladbitar i skafferiskåpet i veckan, hade helt glömt att jag hade fått bitarna när jag var på ett event på Unik.
jag har aldrig smakat dom, men nu när jag läser om egenskaperna så kanske det är dags att ge dem en chans!!
IMG_1130.JPG


-hälsochokladen Xocai som faktiskt betecknas som kosttillskott är tillverkad av oprocessad kakao & acaibär och innehåller därför maximalt med antioxidanter som neutraliserar fria radikaler.

-fria radikaler utsätts man dagligen i form av från bl a föroreningar, fysiska påfrestningar, stress, alkohol mm,  dessa kan bland annat göra oss sjuka och påskynda åldrandet.

-xocai innehåller inte heller några konstgjorda färgämnen, smakämnen, konserveringsmedel eller raffinerat socker.

bitarna kommer antingen i "power" - vilka rekommenderas innan träning eller nuggets som man kan äta max 3 per dag för att hålla blodsockret jämt och minska sockersug.

IMG_1129.JPG


BIFIformproduktSELOW1_skygge6.jpg
jag vill även prova på detta kosttillskott av probiotikatabletter, finns i hallon-& apelsinsmak.
om man tar en om dagen får man i sig all nyttig probiotika som också verkar mot stressmagar eller om man har lätt att få svullen mage..
låter som en bra produkt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar