söndag 22 april 2012

finally..

jag vet..I suck!!
men till mitt försvar så tänker jag typ varje dag att jag ska skriva här.. men tiden hade inte ens räckt om så dygnet hade haft 48 timmar!
som ni säkert förstår så är jag inte längre gravid :-)
såg att mitt sista inlägg skrevs den fredagen 30e mars, kl 18 på lördagen den 31e så åkte vi in till Helsingborg.
ca klockan 04.35 på söndagsmorgonen så föddes vår lilla prinsessa Elin Linnea Simone.
allt gick till slut bra, några små trauman på vägen men inget jätteallvarligt.
det viktigaste jag lärde mig av själva förlossningen är att epiduralbedövning är gravt underskattat!!!

idag fyller vårt lilla hjärta 3 veckor, dessa veckor har varit fyllda av amning (typ dygnet runt...), byte av blöjor, panikattacker när hon gråter & vi inte förstår varför..., tårar i det oändliga pga av dessa hormoner som dräller runt i min kropp, minuter som blir till timmar av att bara titta på henne..

vad jag inte har gjort är att börja mina power walks & har definitivt inte påbörjat någon diet.
tvärtom så lever vi fortfarande kvar i choklad- & coca-colalandet...
nu är det ju jätteviktigt att äta ordentligt, men man orkar verkligen inte att ställa sig vid spisen & fixa mat varje dag.
jag önskar att jag hade vetat allt detta innan graviditeten, då hade jag nog inte frossat så som jag gjorde den sista tiden..
ja ja, har 12 kilo att tappa så det är bara att fortsätta amma & att ta tag i min förfallna kropp!!

fr o m i morgon så ska det bli LCHF för hela slanten!!
ni får helt enkelt följa med mig på denna kroppsliga resa :-)

här kommer lite bilder på vår lilla dotter:

Road-trip!!

Wayfarer forever!!

Tröttaste bajjbin i stan..

Badbruttan :-)

3 kommentarer:

  1. Åhh så fin hon är! Och en stolt pappa har hon också :) Hon är för söt! Kramisar Marre

    SvaraRadera
  2. 12 kg kommer gå fort! Och här har du en till som tänker köra LCHF och powerwalks om ett par veckor (helst två haha) och hon är världens sötaste er lilla tjej! :)

    SvaraRadera