onsdag 25 april 2012

dålig karaktär...vem jag???!!

att det ska vara så svårt att stå emot godiset, i detta fall choklad..
Jacob undrade lite försynt om det ingick i LCHF...då skämdes jag..
istället försökte jag låta middagen bli av det mer nyttiga slaget,
grillad laxfilé med citronsmaksatt creme fraiche & en lök- & tomatsallad.
smaskigt!!
kan väl lika gärna erkänna att jag även har druckit coca cola idag..
det är så enkelt att bara vara onyttig & få i sig snabbt socker istället för att ta den extra tiden & göra t ex en nyttig sallad.
särskilt om jag har ammat i 1 timme & är utsvulten..

Linnea har precis haft sin oroliga timme, skönt att Jacob är hemma & kör hela registret med henne..
dvs babymassage, sjungades vaggvisor mm.
som tack ska jag poppa popcorn & servera honom en iskall öl :-)
tro mig, det är han värd!
till detta så är det fotboll, Champions Leauge.

annars har dagen varit lugn, vi har varit uppe på jobb & shoppat lite.
amningspump, vagnleksak & annat kul införskaffades.

nu ska vi titta på sport på tv´n, lär väl somna om 15 min.
i morgon är det nya äventyr som väntar, BVC-besök & annat spännande.
Linnea vägde ca 3500 gr när hon föddes, 3300 gr när vi åkte hem.
vid barnavårdcentralens hembesök hade hon gått upp till 3900 gr, bra jobbat!
och när vi var på ny vägning i förra veckan visade vågen 4210 gr.
nu börjar hon bli en stor tjej!

natti natti & kärlek!

coolast i Ängelholm??
nya hoodien, baggyjeans & självklart RayBans :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar