tisdag 24 april 2012

time flies..

tänkte på en sak innan idag...hur kan 3 veckor gå så fort???!!!
det känns verkligen som om det var igår vi åkte till BB för att föda sessan.
tokigt...
jahapp.. igår kväll så var min käre pojkvän på utbildning (han har blivit anställd som brandman här i Äholm) & då passade min lilla docka på att få en större gråtattack i ca 2 timmar.
detta är då inte första gången, av någon underlig anledning så sker det oftast när jacob är iväg på diverse aktiviteter.
har dock fått förklarat för mig att det är vid denna tiden på kvällen ( 17-21) som små bebisar oftast får sina små utbrott.
tillbaka till utbrottet..jag provade allt men hon bara fortsatte att gråta...suck..efter då ca 2 timmar så fann hon slutligen lite tröst vid mina bröst...loveful!!
Jacob kom hem, vi tillbringade någon timme med att slötitta på tv, somnade gott i sängen & vaknade med ett ryck 01.45.
sen dess har jag mer eller mindre varit vaken, slumrade lite mellan 3 och halv 6...är nu lagom trött.

men skit i det...
idag har jag kl 7.45 varit på besök hos barnmorskan, klippte bort några obehagliga stygn efter förlossningen.
klockan 9 hade jag tid hos min husläkare för en liten titt på leverfläckar som jag vill ta bort.
mellan dessa möten så gick vi till EH & köpte oss varsin god kaffe, bra start på dagen!

efter att vi var färdiga så gick vi hem för intag av föda för oss allihop,
sen tog vi en långrunda med vagnen...strosade rundor i affärer, åt glass ( ja, jag vet...inte LCHF..men förbannat gott!), nappinköp på Apoteket & som avslutning, en skön promenad i det underbara vädret :-).

nu sitter jag som ett kolli i soffan & undrar förtvivlat hur fasiken jag ska kunna hålla mig vaken i mer än 5 minuter till..
Jacob ska på fotbollsträning så jag har inget val, måste hålla mig vaken...
ska kanske försöka mig på en powernap.

tv-spel med pappa :-)

favorit-sysselsättning för lilla Linnea..

gårdagens smaskiga lunch, parmasallad med mozzarella & fetaost.

dagens shopping: kalsonger till Jacob, 2 sommarklänningar & en hoodie till Linnea.

nu ska jag slumra i typ 5 min innan det är dags att amma igen... :-)
happy days..(LÄS MED IRONI!!!)




2 kommentarer:

  1. Vilken ljuuuvlig liten prinsessa. Längtar tills jag kan få hålla om henne och snusa henne i nacken.
    Beträffande kilona, ta det lugnt, så länge du ammar kommer de rasa av dig oavsett vad du äter. När Jacob var 6 månader hade jag gått ned till 54 kg. Förvisso har jag sedan gått upp 1 kg varje år till dags dato.
    Snälla Anneli, du måste försöka sova när Linnea sover, även om det bara blir en timme i taget. Du kommer bli som en zombie annars.

    Fräckt kort på Jacob och Linnéa, kan du inte skicka det på mailen + kortet med nackövningar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. mitt tips är att köpa magdroppar på apoteket är som proviva för oss, så även magonten kommer gå över så är det ju bra o förebygga =) vi har användt det till gustav o tycker magknipen blivit mkt bättre men d tar en vecka el så....
    Så fin hon e...
    Lina "grannen"

    SvaraRadera