söndag 29 april 2012

time flies vol 2..

redan söndag...igen??
idag fyller sessan 4 veckor :-)
fast på mig ser det ut som om det har gått 40 år...jag behöver ett skönhetsmirakel!!
något som tightar/suger in hela kroppen, får håret att bli glansigt & fylligt igen, ger huden en fuktighetsboost & trollar bort de där mörka ringarna under ögonen.
har fått sova ordentligt i natt & bara det har gjort stor skillnad..
helt underbart att vakna & faktiskt vara pigg!!
Jacob spelar match så jag & Linnea tog en låååång promenad i det vackra vädret.

i fredags var vi på fotbollsmatch i Hjärnarp minsann :-)
kul att göra sådana saker, fast som en liten familj denna gång.
igår var jag hos mamma typ hela dagen, där visade Linnea uipp hur mycket hon kan skrika..
tänk er en liten övertrött tjej med magknip som grät i princip hela kvällen.
tro mig, jag var ett vrak när vi kom hem..

nu har jag fått lite tips som verkar mycket vettiga..
mot övertröttheten: lägg dig riktigt nära barnet & dra det intill dig. dina hjärtljud & din andning ska tydligen lugna barnet.
mot magknipet (funkar tydligen mycket bra mot kolik oxå): fänkålste.
fick tipset att dricka en kopp ca en halvtimme innan varje amning & man kan även ge barnet någon tesked av kallt te direkt i munnen. får barnet flaska så häller man teet direkt där i istället.
ska testas i morgon så fort hälsokostbutiken öppnar!!

just nu sitter jag & bara myser i köket.
Linnea sover i sin vagn, Jacob spelar match & katterna sover...
alltså har jag lite ego-tid ( eller egen-tid...).
tittar i modemagasin, funderar på hur jag ska klippa håret & såna viktiga saker :-)
i morgon äe det måndag & det är full fart igen...BVC-besök, mys med syster & systerson (hoppas det är fint väder så vi kan sitta på nån uteservering & fika..), förhoppningsvis ett snabbt möte med bästa Marielle (ska försöka pussla lite med tiden så att jag hinner träffa henne...längtar ju).

vi ses när vi ses,
puss på er!

bubbelbad med pappa

helt utmattad efter dagens power walk med mamma :-)

fick min vanilla latte serverad i min nya Starbuckstermos (tack älskade Jack) & för att få rätt på vätskebalansen, en Vitamin Well med stevia (alltså osötad..).

nu kom min gubbe hem, så ska jag mysa med honom såklart :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar