fredag 27 april 2012

breakdown..

hej på er!
sorry för noll uppdatering igår, jag gick rakt in i väggen & grät i princip hela dagen.
ingen speciell anledning, behövde nog bara tömma tårdepåerna.

har nu rest mig igen, tagit ett djupt andetag & går vidare.
det jag har lärt mig av detta breakdown är att jag inte kan köra på som jag gjorde innan jag fick Linnea.
om jag inte vilar & får lite sömn mellan varven så blir det till slut katastrof med allt.
så nu måste jag lära mig att inte stressa som en galning här hemma, utan att bara vara..

har alltid ställt skyhöga krav på mig själv..
ska klara allt själv & aldrig be om hjälp.
men nu är det slut på detta...

idag är en ny dag & den ska tillbringas på bästa sätt.
vi ska träffa fina Emma & hälla i oss gott kaffe på EH.
sen är det mys med min lilla underbara familj som gäller :-)

kusinerna!
Jack med en hyfsat nyfödd Linnea, här är hon ca 12 timmar "gammal".


2 kommentarer:

  1. Kloka fina du! Bra att du kommit på det så tidigt i föräldraledigheten! Om jag blickar tillbaks på min ledighet önskar jag verkligen att jag saktat ned och njutit mer av stunderna istället för att flänga runt, städa och "passa på"-sakerna när Sigge sov. DET VAR JU DÅ JAG SKULLE PASSAT PÅ ATT BARA VARA!! Istället blev det dubbelarbete för att hinna med. Du har bara denna tiden en gång i livet med din lilla tjej. Försök njut, bara vara! Jag kom på det i slutet av ledigheten...men tar igen det nu :)) KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Sov när du kan, ät vad du vill, dra ned på kraven, be om hjälp, (gör inte om samma misstag som jag). SKÖT OM DIG, ÄLSKA DIG SJÄLV OCH ALLA SOM STÅR DIG NÄRA.
    Tänker på dig varje dag och önskar att jag kunde befinna mig lite närmare så att jag kunde hjälpa dig.

    SvaraRadera