måndag 17 januari 2011

more beauty..

lite vettiga skönhetstips från mig till er:

IMG_2353-510x382

1. Plocka inte ögonbrynen för mycket..
Låt ögonbrynen vara lite vildvuxna, det är coolt och ger ditt ansikte det där lilla extra. Tycker dock att ögonbrynen är det enda behårade ställe på kroppen som ska kunna kategoriseras som just vildvuxet... Förutom huvudet då, möjligtvis.

2. Var sparsam med vissa produkter.
Foundation, brun-utan-sol, solpuder och vanligt puder. Här har du ett gäng produkter som lätt kan överdoseras (och nej, jag ska inte kasta sten i glashus, gör samma miss själv också). Framförallt tycker jag du ska softa på pudret, hellre en lite glansig yta än en dammig och matt. Shine gör bara att du ser frisk och snygg ut!

3. Highlighter
Tänker du nittotal och Melodifestivalen när jag säger highlighter? Gör inte det. Själv älskar jag att blanda flytande highlighter med min foundation och smörja ut på hela huden om jag ska gå ut och det är mörkt. För att se maximalt fräsch ut finns ett annat bra knep: lite highlighter i inre ögonvrån, mot näsbenet, gör smärre underverk. Lägg på ett par lager concealer först så ser du maximalt utsövd ut. Bra trick när du har för lite sömn i bagaget!

4. Välskött hår.
Hår ska vara nytvättat och dofta gott, tycker jag. Med ett välskött hår (klipp topparna!) så ser vilken sunkig outfit som helst okej ut och du kommer undan med det mesta. Om du har långt hår och vill ha en fixad look men inte orkar rundborstföna, så torka det bara torrt med upp- och nedvänt huvud (för att få volym), sedan böjer du snabbt in topparna med hjälp av en plattång. Hur lätt som helst.

5. Var rädd om huden.
Tvätta ansiktet med så milda produkter som möjligt, själv undviker jag löddrande grejer och satsar istället på lotions eller oljor. Jag använder aldrig ansiktsvatten och mycket sällan peelings, och jag tvättar inte ansiktet på morgonen. Det gäller att vara rädd om det man har och inte slita ut huden. För mig räcker det med att rengöra på kvällen och använda en creme morgon och kväll, fetare på vintern och lite lättare på sommaren.

6. Var kritisk, köp inte allt!
Det kanske viktigaste tipset av alla. Det finns så mycket vetenskap och skit, så många lockelser, i skönhetsvärlden. Var sunt kritisk och försök känna efter vad just du behöver och inte. Du blir lätt ruinerad och förvirrad om du ska kasta dig över allt.


002117-mystyle-Chloe6002117-mystyle-Chloe5

mitt sommarhår 2011!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar