torsdag 20 januari 2011

nåt för mig?

som jag har berättat innan för er så kan ju min hud spela mig små spratt...dvs en ocean av små finnar över en natt!! särskilt min haka välkomnar dessa besök..& speciellt om jag är stressad, äter onyttigt en längre tid bla bla bla...jag är medveten om detta, men vad fasiken!!! jag kan inte leva som ett nyttofreak..eller?
läste om denna kräm & jag får väl testa den, använde MD´s produkter innan..men tyckte att de var för kraftiga & för aktiva..kanske det jag behöver ändå!!
hudproffsens val för att bekämpa acne och oren fet hy är Glycare lotion från Md formulations.

Om man läser på Hudoteket.se så står det så här om den:
Egenskaper:  Lätt lotion som balanserar talgöverskott och motverkar fet, glansig hud. Förhindrar att porerna täpps igen och att kvisslor och orenheter bildas. Har dessutom en sammandragande effekt på porerna. Huden blir mjuk och smidig och får en frisk lyster. 14% glykolsyra pH-balanserad (4,4).

Glycare lotion ska klappas in i huden innan du smörjer in ditt ansikte med dag- eller nattkrämen. Kom även ihåg att produkter som innehåller AHA-syra gör huden lite extra känslig mot solen. Tänk därför på att smörja in ansiktet med minst Spf 15 under tiden du använder AHA-produkter, även om det inte är sommar och sol utanför fönstret. Solen tar ändå... tro´t eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar