tisdag 8 februari 2011

snygg av mat..?

ibland vaknar jag, tittar mig i spegeln & inser med fasa att jag ser tröttare ut på morgonen än innan jag gick & la mig...
nu har jag lärt mig att detta kan bero på vad jag åt dagen innan!

enligt Dr Richard Asarch, som skrivit boken The Beautiful Skin Diet kan du nämligen påverka ditt utseende med maten du äter.
detta är hans bästa skönhetsmat:

Fet fisk som lax & makrill är packade med omega 3 fettsyror som minskar inflammationen i huden & ökar blodcirkulationen, ger huden en fräsch glow.
Färgglada grönsaker & frukter innehåller extra mycket betakaroten & antioxidanter som påskyndar cellförnyelsen & håller huden rynkfri och slät.
Jordgubbar är riktiga c-vitaminbomber som hjälper huden att skapa collagen & håller huden ungdomlig. ca en dl jordgubbar om dagen ska visst vara alldeles tillräckligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar