söndag 13 februari 2011

dagen efter make-up



vi har väl alla stått där, dagen efter festen & vi ser för jä.liga ut!!
sminket som var helt outstandning bara några timmar tidigare har nu smetats, kladdats & förflyttats i hela ansiktet.
hur mycket jag än tvättar mig så verkar min mascara ha bosatt sig som en taskig halloween sminkning runt ögonen!!
och självklart så blir ju eländet bara värre om jag försöker att "sminka" över misären.
men....det finns hjälp...

det allra bästa är förstås att låta huden vila från ännu mer smink & bara ösa på med fukt, kanske någon lugnande ansiktsolja eller en närande mask. men är det panik så är det...jobb, möte eller familjemiddag?!

-svullna ögon?
  • lägg ett par påsar med svart te i hett vatten en liten stund. låt svalna & använd dem sedan som kompresser i minst 5 min.
-hjälp huden
  • använd en "skin brightener" som ger ansiktet en extra kick & får dig att se hälsosammare ut än vad du känner dig. clarins Beauty Flash Balm är mitt mirakeltips!
-kamouflera inte!
  • använd inte för kraftig makeup!! då ser det bara ännu värre ut....  smörj in ansiktet med två lager fukt & hoppa över foundation. det räcker med lite concealer under ögonen & lite bronzepuder.
-röda ögon?
  • är ögonen knallröda??  hoppa över den svarta mascaran & välj en brun istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar