söndag 20 februari 2011

back home!

fy vad skönt att komma hem!
inte för att det var tråkigt på jobbet, tiden flög iväg & helt plötsligt var det dags för mig att sluta för dagen.
nej, det var bara skönt att sätta nyckeln i låset & bara få vara för mig själv...& katterna såklart :-).
är helt osocial idag..

vet inte varför, vill bara vara för mig själv.
ska tvätta & dammsuga...och sen förlora mig helt i tv´s värld.
jag kommer i såna perioder ibland, kan bara förklara det med att jag känner mig trött i själen.

var kommer alla "måsten" ifrån?
jo, från mig själv såklart..
har så jäkla svårt att slappna av & "bara vara"...

tänker alla på samma sätt?
måste man ha kalendern fullbokad & måste man umgås med människor hela tiden?
jag får väl helt enkelt inse att jag med åldern har blivit mindre social..
kan vara så att när jag jobbar/ festar/ är ute bland folk är jag precis tvärtom...alltså jättesocial & sprallig.
då är det ju inte så konstigt att jag uppskattar tystnaden & lugnet här hemma.

många tankar...
nu är det dags för tvättstugan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar