torsdag 9 juni 2011

washing up..

jaha, då var jag i gång med tvätteriet..
tänkte vara duktig & tvätta filtar, täcken, kuddar med mera..
skönt när det är klart men astrist när man är mitt i det..
världens bästa ursäkt för att bara vara hemma dock :-)

var nere på stan & tog en god fika med Jack & hans kompis Tim.
det är verkligen helt galet att Jack fyller 18 i augusti, vart tog dessa år vägen?
ångestframkallande tanke det där..
vad fan har jag presterat på 18 år??
hur många av dessa år har jag helt enkelt bara slösat bort??

jag ångrar inget (förutom en del absolut idiotiska val..), men tänk om jag hade vetat allt jag vet nu när jag själv var 18..
men det är väl det som är själva grejen, leva & lära.
för livet handlar ju bara om en enda sak...ATT LEVA LIVET.

inte alltid det lättaste, men det gäller att försöka.
i mitt fall så innebär det att jag vill lära mig att bara vara...på riktigt.
inte bara att säga det, utan att verkligen mena det.
att kunna njuta i nuet & inte göra "to do"-listor för VARJE dag.
att kunna lita på att allt löser sig till slut...

nu är dagens djuptänkande över, tillbaka till tvätten.
kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar