tisdag 28 juni 2011

lovelyful..

vi hoppade in i bilen, båda ville göra nåt annat än att vara hemma.
jag är så fruktansvärt trött på att ligga & försöka bli bättre..
bilen körde oss till Helsingborg där vi först gick & rekade lunchställen i Norra Hamn.
det blev Dunkers uteservering, jag åt en god Ceasarsallad & J åt en dill-& potatispaj.
var sjukt sugen på en cola, men....det blev en cola light :-)
sen strosade vi vidare till Espresso House där det blev kaffe, vi satte oss vid vattnet...
& bara njöt i över en timme.
det  var längesedan vi två gjorde något bara helt själva...I like!
efter myset gick vi till Mästerlivs som ligger på torget utanför Dunkers.
detta är en butik som är mer som ett deli, annorlunda sortiment & lite mer spännande utbud.
här gick vi loss...
köpte ryggbiff i köttdisken, kylda drycker (jag är ju en sucker för fina flaskor & powerdrinks...), serranoskinka i charken, skogschampinjoner på grönsaksavdelningen, kattmat (whiskas var det lyxigaste..).
skulle bara kolla läget men gick därifrån 300:- fattigare...inte jag men Jacob..

nu sitter Jacob & Peter i deras spelsoffa & spelar NHL.
jag har packat en liten väska & sitter i trädgården & njuter av det vackra vädret.
läser nya Sofis Mode, målar mina nyklippta naglar, dricker hemmagjort iskaffe & bara chillar..
fick massor av energi av vår lilla resa, det var jag värd!

insåg oxå att jag har börjat gilla Hbg mer & mer..
innan tyckte jag mest att staden var blåsig & lite smutsig,
nu tilltalar den mig riktigt mycket :-)
kanske är det dit våra vägar ska gå...man vet ju aldrig.

pilots on!
roadtrip...
Dunkers uteservering
min Ceasarsallad...mums!
min älskade :-)
Danmark nalkas
sysselsättning i trädgården
korta mintgröna naglar...
var bara tvungen att klippa dem, det började bli häxvarning..

nu ska jag läsa tidningen & försöka att lokalisera Benjamin i buskarna.
hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar