onsdag 8 juni 2011

sådärja!

nu har jag ätit, kollat igenom alla bloggar, plockat undan lite...& är redan rastlös.
jag vill Jacob ska vara hemma!

men men... jag har verkligen haft en helt underbar vecka uppe i Trästa (ligger ca 2 timmar utanför Stockholm), haft fantastiska människor omkring mig & bara tagit det lugnt.
tack Claes & Marianne, ni är bäst!!
ibland åkte karlarna iväg för att spela golf, då satt jag & "Marre" kvar & löste världsproblem över en kanna kaffe & alldeles för många cigaretter..
det är vardagslyx!!

jag kom ju upp i torsdags, då var det bara slappetid med Jacobs pappa & bror som gällde.
på fredagen åkte vi in till Stockholm för att närvara vid Jacobs medaljceremoni..
tänk er att vara bakfull, det är stekhett ute, stå helt stilla i typ 1.5 timme i uniform...där har ni hans dag!!
jag trodde på allvar att han skulle svimma..
men allt gick bra & vi åkte tillbaka till landet :-).

resten av tiden har vi bara levt "la dolce vita"..
dvs grillat, solat, druckit gott vin & umgåtts.

visst har det funnits saker som jag har saknat..våra katter, kaffet på EH...(fast vi hittade ett ställe på Östermalm som serverade en himmelskt god chai latte, är ni i Stockholm så leta upp "Muffin Bakery"),
lägenheten med en egen toalett...jag trivs bäst på min egen :-)..
allt detta kan jag försaka, utom katterna förstås...

nu ska jag renbädda & sen kolla på tv, det var längesen jag kollade på nån deckare.
fast först, lite bilder:

min älskling med hans katt Ceasar

bild från ceremonin

kortspels-kväll med gänget.
inkl: Baileys hazelnut, rött vin & kaffe.
Ipaden till höger är tyvärr inte min..men ett ha-begär har väckts!!

bilder från paradiset..

en trött soldat..

nu är det soffläge!
i morgon är det tillbaka till det nyttiga livet, har varit en livsnjutare på alla sätt & vis dessa dagar, men jag känner att det kan ha blivit lite för mycket av det goda...
jag känner mig som en uppblåst flodhäst!
alltså..power walk & LCHF it is!!!

2 kommentarer:

  1. Welcome home!
    Ser ju megamysigt och pittoreskt ut, förstår att det varit avslappnande. Ses imorgon =)

    SvaraRadera
  2. Tack själv hjärtat! Det blev tomt utan ditt sällskap.... och inga världsproblem blir lösta ;)
    Ser framemot nästa gång vi ses :) Hoppas det blir hos Er i Ängelholm....


    Kramar i massor till dig från Marre

    SvaraRadera