söndag 26 juni 2011

big mistake!

jag skulle nog inte jobbat..
höll på att somna framför kassan & hostade så det ekade i hela butiken.
HELVETE!!!
jag vill ju bli frisk...nu!!
vad mycket det är som blir lidande när man är dålig... lägenheten ser ut som en tvättäkta ungkarlslya, tvätthögen växer mystiskt snabbt, dammråttorna förökar sig snabbare än vad ögat kan uppfatta..
men bara tanken på att ta tag i skiten får mig att inse att jag nog behöver något starkare än panodil för att orka.
bara att duscha är ju en prövning, skulle haft en sån där pensionärstol som står i badkaret & någon snäll stackare som tvättar mitt hår.
gärna med tillhörande massage efteråt :-)
nu kanske ni tänker att J ska erbjuda sig...men jag tror inte att han nappar.

whatever..ikväll borde jag nog ligga under filten & ännu en en gång sova bort en fanstastisk juniafton.
men jag vägrar..
J spelar streethockey & när han kommer hem så blir det grillning & söndagsmys med Sandra & Peter.
de får stå ut med synen av mig med halsduk, tjocka mysbyxor & minst 3 tröjor på mig.
skönt med sommarförkylning...NOT!!!

i morgon är det jag som länsar apotek & hälsokostaffär på ALLT som har med vitaminer & sånt att göra!!
ska c-vitamin chocka kroppen...den vet inte vad som väntar :-)

hörs sen!
puss puss

jag är nog den enda som sitter inomhus med 2 tjocka tröjor...
& fryser..
kattskrällen..

2 kommentarer:

  1. Du ser i vilket fall som helst lika fab ut som vanligt. Och du, tidigare i dag dammsög min man, jag tror din också kan klara av det ;)
    Ta hand om dig nu och bli frisk! Lalo lalo

    SvaraRadera
  2. Meeen va tradigt nu får det räcka jue, du kan ju inte hålla på på detta viset.
    Vägra snor!

    SvaraRadera