onsdag 18 maj 2011

feel the force

ibland när man känner sig osäker på saker i sitt liv så brukar man slutligen få de svar man behöver..
jag har ju känt mig lite nere den senaste tiden..
känt mig så osäker på vad jag vill göra med mitt liv, står mest & stampar på samma ställe.
jag blir ju inte yngre, det är dags att ta tag i mitt liv nu..
mina tankar handlar om arbete & framtida yrkesval.
jag trivs bra där jag jobbar nu, ingen tvekan om det.
men...jag vill ju göra nåt som är viktigt för mig & där jag känner att jag brinner för arbetet.

så när jag vaknade igår (eller i måndags..) & det plötsligt var ganska uppenbart vad mitt första steg ska bli så var det skrattretande för nu är det så himla självklart!
vill inte berätta än..
men första steget är taget & det innebär studier.
jag har chansen att själv påverka studietakt & liknande.
mycket bra, för då kan jag ju jobba under tiden.

fick mitt sommarschema (fram till september) i måndags, nu kan jag börja planera min sommar & det känns bra.
det finns tid för sol, stranden, mysiga kvällar & framför allt Jacob :-).

nu är det dags för mat!
puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar