tisdag 14 december 2010

ta-tag-i-olika-projekt-dag

god kväll!
idag har jag satt igång med olika hemma-projekt & tänkte ta hela dagen i morgon för att börja få ordning på vissa saker här hemma...
ni vet säkert vad jag menar:
-garderober som är fullproppade med diverse saker, tyvärr inte bara kläder.
-städskåp som mer används som skräpskåp.
-en källare som hade kunnat bli en helsikes bra loppis för mina grannar.
-badrumsskåp fyllda med burkar & flaskor av alla slag.

jag hade kunnat komma på typ 10 punkter till...

MEN.. nu har jag iallafall satt igång med operation utrensning!
jag tror det är bra att göra såhär ibland, man rensar ju i sinnet då också.
kaos i hemmet, kaos i sitt inre...

J ringde innan, det var obeskrivligt skönt att bara få höra hans röst...saknar honom oerhört mycket redan.

apropå "Beach-2011" så har jag även på det området vara en duktig flicka, inga kolhydrater förutom Bran Flakes till frukost.
även här finns vissa punkter att ta tag i:
-sluta dricka kaffe på Espresso House varje dag.
-sluta röka.
-dra ner på kolhydrater, förutom fullkornsprodukter som är bra för magen etc.
-ingen coca cola..(har kommit på en Berocca brustablett i ett glas vatten är så mycket godare..& nyttigare).
-börja träna igen.
-ha en dag i veckan som får bli min "unna-mig- dag"

de 2 första punkterna sparar jag nog en hel del pengar på också, win-win situation alltså!
är taggad till tusen nu!!!!!

nu ska jag titta på Ebbas stil på svt2.
hej svejs!


ännu en peppningsbild på HC, även denna är funnen på Google. lite inspirationshjälp på traven är ju aldrig fel..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar