måndag 13 december 2010

d-day

jaha, då har han åkt..känns sådär att se sin älskling åka till ett land där krig & elände pågår.
men...jag har vetat att han ska åka sen i juni, så mentalt har jag varit förberedd länge.

istället för att deppa ihop så har jag lovat mig själv att låta det här bli MIN tid, inte egen-tid utan EGO-tid.
det finns mycket jag ska ta tag i nu, typ sluta röka & såna bagateller... hmm!
i morgon börjar jag dagen med att gå på en lovely diamant-slipning hos underbara Jelena på Unik Skönhet här i Ängelholm.
har en del som ska bockas av på min hudvårds-inköpslista!!
sen blir det kvalitetstid med syster min, säkert fika på Espresso House.

som ni säkert har förstått så har vi ett litet gäng katter här hemma, dvs 5 st..
det började (såklart..) med att vi köpte 1 pojke & 1 flicka..och sen en dag var vi med 4 katter till.
dessa små gangstrar blev mina små bajjbisar ganska direkt, men jag insåg ju att vi inte kunde ha alla här hemma.
men tiden gick & vi tog aldrig tag i att försöka hitta nytt hem till 2 av kattungarna. allt slutade med att söta Sara blev förälskad i lilla Scar, så för ca 1 månad sen flyttade lillkatten till HBG.

nu till poängen...typ 1 timme efter att J har åkt så börjar Benjamin (kattpappan & J´s absoluta favorit) att bete sig underligt, han sitter vid dörren & ser ut att vänta på något...mjauar & är orolig till humöret.jag tänkte inte så mycket på detta, men när jag sen börjar att sortera tvätt för att gå ner i tvättstugan så hittar jag honom här..


här har han legat hela dagen, nerborrad & i djup sömn bland J´s kläder....visst är det hjärteskärande?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar