fredag 17 december 2010

-Mitt jultips är något jag gör med jämna mellanrum under december. Jag tar en liten kastrull med lite vatten i, sen lägger jag ner 5-6 apelsinskivor och några kanelstänger. Så låter jag det koka upp utan lock och kokar det i iallafall en halvtimme. Lukten är jul för mig och det sitter verkligen i. Så kommer karln hem från jobbet och det luktar himmelskt!  Testa! Är ett bra sistaminuten tips om man ska få gäster och vill att det ska lukta gott hemma.
-Strö kanel på spisplattan och sätt på svagvärme. Det kommer dofta JUL!

lite jultips så här en vecka innan den stora dagen..

hohoho!!

tjingeling förresten!
jaha, då var det fredag igen.. helt seriöst, går inte tiden löjligt fort?!
jag har jobbat hela dagen & kom hem för typ en timme sedan.
hav varit super effektiv denna korta stund.. matat katterna, ätit kvällsmat, diskat, plockat undan lite smått...& det viktigaste.. pratat med min älskling. bara att få höra hans röst gör allt så mycket lättare...

apropå något helt annat..jag vill göra något med mitt hår..men vad?
klippte lugg för några månader sen & det var jättefint men...det är inte riktigt jag..

såhär skulle jag vilja färga håret, med en mörkare botten & typ solblekta lite längre längder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar