torsdag 21 april 2011

still a little bit healthy..

ja okej, jag erkänner...
jag har slarvat rejält med maten & dieten på semestern.

de första dagarna var jag superduktig, men sen bestämde sig min mage för att vara totalt inaktiv så jag tryckte i mig i princip allt för att få igång den.

ja ja, nu tar jag nya tag & kör vidare.
med tanke på att våren på allvar har kommit hit så känns det lockande att göra goda sallader & mer nyttig mat.

005-500x375.jpg

det finns inget godare än att mosa en avocado på ett gott nyttigt & strö över lite örtsalt & citron.
det är inte för inte som avokado kallas för "naturens smör", avokados anses vara ett av naturens mest nyttiga livsmedel.
de innehåller mer kalium än bananer & har det högsta fiberinnehållet än någon annan frukt, de har också alla  essentiella aminosyror som kroppen behöver samt Omega 3 & 6

avocado-x.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar