torsdag 10 mars 2011

dag 1

1. presentera mig själv..

detta låter lättare än vad det faktiskt är..
jag menar, har inte riktigt själv kommit på vem jag är..
allt handlar om dagsform!

vi börjar från början:

jag är född & uppvuxen i Ängelholm.
mamma Siv, pappa Inge & storasyster Rosa.

pappa försvann från oss när jag var ca 4 år (han dog tyvärr när jag var 20...tänker ofta på honom) & jag har nog egentligen aldrig haft en manlig förebild..aldrig någon far i närheten.
mamma hade det svårt & det blev ofta upp till mig & min syster att klara oss själv.
tänker inte gå in på detaljer, men jag hade en ganska ostabil barndom.

växte upp som en liten rebell som alltid gick min egen väg.
struntade i skolan för jag fattade inte varför det skulle vara så himla viktigt.
levde nog redan då efter mitt hjärta & min instinkt.
detta har i vuxen gett mig ganska många sömnlösa nätter & många tårar..

träffade min första pojkvän när jag var 16 & han presenterade mig för en av mina störst kärlekar i livet...musiken!
vi spelade i samma band & detta var en lycklig tid.

livet gick vidare, jag tog studenten & började direkt att jobba i restaurangbranschen.
jobb, kärlekar mm förändras under resans gång..men jag märker att jag under dessa år sakta men säkert mår sämre & sämre.

för ca 6 år så rasade jag i princip ihop.
det var i den vevan som jag började ifrågasätta allt med livet, efter denna period som jag blev en fullfjädrad sökare.
jakten på lycka, välbefinnande...ja,allt!

tyvärr så innebar detta att jag till slut gjorde allt för alla bara för att fortsätta vara omtyckt.
resultatet blev att jag aldrig sa ifrån & byggde upp en vrede & ett raseri inom mig.

men men, jag kämpade på & idag kan jag nog säga att jag har kommit en bra bit på vägen.
en bra sak med att bli äldre det där...

för i grunden så jag en glad typ, som forfarande är nyfiken på vad livet har i beredskap för mig..

det här blev inte en sådär vanlig beskrivning, eller hur?
ni vet ju redan det mesta om min vardag & så..
-sambo med Jacob
-5 katter
-beauty-junkie..
-älskar Vakna med the Voice!

puss på er fina människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar