lördag 9 juli 2011

sen siesta..

hej på er!
sicken underbar dag, eller hur?
jag jobbade till tre, sen cyklade jag en lång runda & bara njöt av vädret.
kom hem...diskade, plockade undan lite, slängde in en runda tvätt & nu sitter jag i trädgården med ett stort glas färskpressad apelsinjuice & verkligen bara slappnar av.
Benjamin leker & verkar överförtjust av att få sällskap.

jag hade lite lösa planer för kvällen, men skrotade dem & bestämde mig för att ha en riktigt hemmakväll & göra det jag tycker är mysigt istället.
Jacob jobbar ju så jag är home alone...
tänkte först göra en riktigt god middag & bara köra lyxtema...men jag kom på att varma mackor funkar alldeles utmärkt :-)

har funderat mycket på vad jag uppskattar i livet, vad tycker jag är roligt att göra?
det var ganska klurigt att komma på vill jag lova!
jag syftar inte på sånt vardagligt som att titta på en bra film eller ta en fika men en god vän.
nej, mer på sånt som jag finner meningsfullt & som ger mig tillfällen att känna mig kreativ på något sätt.
har kommit på några saker, typ som att läsa böcker som intresserar mig (inte romaner, utan mer filosofiska böcker...), jag vill lära mig yoga, jag vill lära mig ett nytt språk ( eller rättare sagt, fräscha upp italienskan från kursen med Lotta för säkert 10 sedan), jag vill lära mig att meditera...ni märker att jag vill låta mitt huvud jobba...är verkligen sugen på att mata in nya lärdomar.
det lär bli en intressant höst iallafall :-)

mitt "gamla" liv med partaj på stadens uteställen känns långt borta, det lockar inte längre...
jag levde det livet i cirka 15 år & det räcker för mig.
det finns andra saker som känns viktigare, att må bra är det främsta :-)
nu blev det väldigt djupt här märker jag....men det är ju sån jag egentligen är...en tänkare med ett stort hjärta.

jaja, nu ska jag vara ytlig för en stund & kolla in andra bloggares sidor..
sen mat & Harry Potter på tv´n.
ha en skön lördag, det tänker jag ha.
kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar