torsdag 7 juli 2011

good talk..

guten abend!
har precis kommit hem från en runda hos mamma, vi satt i 3 timmar & bara pratade om livet..
tro mig, jag har gnällt över min mamma tusentals gånger i mitt liv...men fasiken vad det är skönt att ha henne ändå :-)
skönt att vara sitta & prata över en kanna kaffe.
det slår mig då att denna människa, min mamma, sitter inne med dubbelt så mycket livserfarenhet än mig...
både på gott & ont..
vi har alla något att lära av våra föräldrar, mor- & farföräldrar mm.

en trevlig bonus var att mami hade gjort en massa god mat :-)
så nu är kylen laddad med köttbullar, kåldolmar, grillad fläskfilé & mammas goda gräddsås.
skönt att bli ompysslad av Sivan ibland..

jag har fått så mycket att tänka på idag, vaknade på ett "böligt" humör & har tagit mycket av denna dag till att fundera över saker & ting.
absolut inget negativt.... utan mer tankar på framtiden,mitt ansvar gentemot mig själv..det är ju mitt livs viktigaste arbete att se till så att jag är lycklig, nöjd & att jag mår bra.
tror att jag kommer att sova riktigt gott i natt :-)

nu ska jag städa undan lite, mamma fyller år i morgon & firandet ska vara här hos oss.
puss puss

kvällsmys i köket :-)

1 kommentar:

  1. Det kurrade allt till lite i magen där med allt prat om din mammas mat! MUMS! Du får hälsa och gratulera henne så mycket från mig (om hon nu kommer ihåg mig). Och hälsa syster och Jack ... vad var det han kallade mig för när han var liten? Fistolle? Godnatt och sov så gott! KRAAM

    SvaraRadera