söndag 6 maj 2012

5 weeks!

då fyller sessan 5 veckor..
vad tar tiden vägen???

tröttare än nånsin så undrar jag hur vi fixar detta.
i natt så hade vi amningsmaraton, dvs Linnea ville i princip bara ligga vid bröstet & snutta.
mysigt i all ära...men jag orkar inte vara mjölkningsmaskin på nätterna & en fungerande människa på dagarna.
hade hon varit hungrig så hade jag inte gnällt, men det är bara myset hon är ute efter.
därför har jag & Jacob köpt olika sorters nappar för att försöka få henne att snutta på en sådan på nätterna.
man blir ganska desperat vid såna här tillfällen, det enda jag vill är ju att få lite sömn.
visst, man kan sova på dagarna...men då finns det andra saker som ska göras.
är ganska osugen på att sova bort dagarna ändå...

om ni har några bra tips på hur man får barnet att ta napp så hör gärna av er!!!!

väl uppe på jobb så beställde vi även en lattehållare till vagnen, oxå en livsviktig pryl :-)
samt ett Bamse-babygym :-)
om ni inte har sett ett sånt innan så kan jag lova er att det är superfint.
jag intalar mig själv att bajjbisarna uppskattar denna uppfinning mera än att ligga & titta rakt upp i taket.

igår så var det dags att gå in i rollen som spelarfru åt Jacob igen, denna gång var vi i Ekeby för ännu en drabbning.
tyvärr förlust..
känner mig lite töntig när jag sitter där med min latte i ena handen & gungandes vagnen med den andra.
men det är skönt att komma ut från lägenheten & att få känna sig mänsklig igen.

nu ska jag fortsätta med tvätten... sen är det matlagning som gäller, tror det blir korv med potatis & stuvad vitkål.
ha en fab sunday!



Linnea fick världens sötaste kattdräkt av en väninna till min mamma..
ville äta upp henne så söt hon blev :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar