onsdag 14 december 2011

svårslaget..

hej på er!
ja, jag vet...nu försvann jag visst en vecka igen!
jag gör inte det medvetet, när jag jobbar så är jag som en zombie när jag kommer hem & orkar knappt titta på tv...f´låt.

jag får väl försöka att återskapa veckan som försvann :-)
vad har hänt då??

Jacob spelade match i fredags & skadade sin arm ganska illa :-(
tillbringade några natt-timmar på ortopedakuten i Helsingborg..
som tur är så har han redan fått lägga gipset & är förhoppningsvis på bättringsvägen.
puss på dig min fine älskling..

sen jobbade jag fre-mån & igår tog jag en Väla runda med
Carolin.
det var banne mig den bästa shopping utflykten ever!!!
jag hittade massor av fina saker, verkligen allt möjligt från en ljuslykta till fina blommor.
sen var det ju det här med maten...
alltså helt seriöst....har 2 heta tips till er:
1. "tre spett" på restaurangtorget på Väla...gode gud vad gott!!!!!!
2. som fikaställe...prova "påbergs", oxå inne på Väla.
jag har ALDRIG ätit så goda kakor i hela mitt liv!!!
jag tog en äppelpaj med knäcktopping & vaniljvisp, Carran mumsade på en himmelskt god cheesecake med pepparkaksbotten & med lingon på toppen.
önskar att jag hade tagit bilder...men det fanns ingen tid att spilla :-)
till detta så drack vi ekologisk läsk utan socker, sötad med agavesirap istället.

vi hade som sagt en toppendag!
tack snäckan :-)

Jacob med gipset..

jag med magen :-)

nu ska jag njuta av ännu en ledig dag...
ska fixa de sista julklapparna & pyssla i hemmet.
sen blir det bara mys :-)
puss & kärlek

1 kommentar:

  1. Tycker jättesynd om Jacob, dessutom ser han lite mager ut, vilket man inte kan säga om din fina mage. Har du haft någon nytta av boken....?

    SvaraRadera